Autoritatea de Concurență din Marea Britanie critică regulile Apple privind browserele iOS
Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA) a concluzionat provizoriu că regulile Apple privind browserele mobile iOS limitează inovația și concurența.
O investigație asupra concurenței între browsere pe iOS și Android a scos în evidență probleme la ecosistemul închis al gigantului.
CMA susține că Apple și Google dețin un duopol pe piața platformelor mobile, controlând, astfel, regulile privind funcționarea browserelor, scrie Engadget.
Regulile Apple, precum obligația de a utiliza motorul WebKit, împiedică furnizorii terți să implementeze caracteristici inovatoare. De exemplu, dezvoltatorii de browsere s-au plâns de dificultăți în oferirea unor funcții precum încărcarea mai rapidă a paginilor pe iPhone.
Citește și: Cum accesezi rapid aplicația „Ceas” pe Android 14
Compania Apple s-ar putea să fie nevoită să-și schimbe regulile. Nici Google nu este departe
Noua lege britanică privind piețele digitale (DMCC), adoptată în acest an, permite CMA să impună amenzi de până la 10% din veniturile globale companiilor care încalcă regulile.
CMA susține că restricțiile Apple împiedică adoptarea aplicațiilor web progresive, o alternativă la aplicațiile din App Store, și manipulează alegerile utilizatorilor pentru a favoriza propriul browser.
Apple a argumentat, la rândul săi, că regulile pe care le are asigură securitatea, confidențialitatea și performanța dispozitivelor iOS, menționând existența concurenței datorită browserelor terțe cu funcții precum blocarea reclamelor sau integrarea VPN. CMA urmează să primească observații publice până pe 13 decembrie și va publica o decizie finală în martie 2025.
Citește și: Android 15 aduce îmbunătățiri subtile fără schimbări majore
Citește și: Google Pixel, pentru prima oară în România