Alegeri America 2024: Meta extinde interdicția reclamelor politice chiar și după alegeri
Meta, compania care deține platformele Facebook și Instagram, a anunțat prelungirea perioadei de interdicție pentru reclamele politice noi, măsură ce va rămâne în vigoare mai mult, atunci când vine vorba despre subiectul „alegeri America 2024”.
Decizia inițială prevedea sfârșitul restricțiilor pe 6 noiembrie, la miezul nopții, ora Pacificului, dar lucrurile s-au schimbat între timp, informează Euronews.
Interdicția aplicată de Meta se referă la reclame legate de subiecte sociale, politică sau alegeri și a fost introdusă inițial în 2020, pentru a limita răspândirea informațiilor controversate în perioada sensibilă din jurul alegerilor din SUA, din acel an.
Citește și: Alegeri SUA 2024: Elon Musk, cel mai mare susținător al lui Donald Trump, dar de ce?
De ce a luat Meta o astfel de decizie, de fapt?
Compania a explicat că prelungirea acestei perioade se datorează riscului de a nu putea verifica în timp util noile afirmații din reclamele politice.
Reclamele lansate înainte de 29 octombrie, care au trecut procesul de revizuire și au generat cel puțin o interacțiune, vor continua să fie difuzate în timpul perioadei de restricție, însă modificările asupra lor vor fi limitate. Deținătorii acestor reclame pot ajusta programarea și bugetul, dar nu pot edita audiența-țintă sau elimina marcajele de transparență „plătit de”.
Meta nu este singura platformă care a luat măsuri similare; Google a implementat la rândul său o pauză temporară asupra reclamelor legate de alegeri până la închiderea secțiilor de vot, cu excepția campaniilor de informare publică desfășurate de autoritățile de stat sau federale.
Citește și: SUA pun piciorul în prag Chinei. Interzice investițiile în tehnologia AI din această țară
Citește și: Google lucrează la Jarvis, un intrument AI care ar putea prelua funcțiile browserului web