LinkedIn amendată cu 310 milioane de euro pentru încălcări GDPR legate de publicitatea comportamentală
LinkedIn, companie deținută de Microsoft, a fost amendată cu 310 milioane de euro de către Comisia pentru Protecția Datelor din Irlanda (DPC) pentru încălcări grave ale Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR).
Amenda vizează practicile de utilizare a datelor personale pentru publicitatea comportamentală fără o bază legală adecvată, precum și lipsa de transparență în informarea utilizatorilor despre modul în care sunt utilizate datele acestora, scrie TechCrunch.
Citește și: YouTube testează o nouă versiune a abonamentului Premium Lite
LinkedIn are de scos bani serioși din buzunare
DPC a constatat că LinkedIn a invocat în mod eronat mai multe baze legale, cum ar fi consimțământul utilizatorilor, interesele legitime și necesitatea contractuală pentru a justifica colectarea și utilizarea datelor, inclusiv date obținute de la terți. Decizia comisiei se referă la faptul că niciuna dintre aceste baze legale nu a fost validă, iar compania a încălcat principiile de transparență și corectitudine ale GDPR.
Investigația a fost inițiată în urma unei plângeri depuse în Franța, în 2018, de organizația non-profit La Quadrature Du Net, și a fost gestionată de autoritatea irlandeză, responsabilă pentru conformitatea Microsoft în cadrul GDPR.
LinkedIn are la dispoziție trei luni pentru a-și aduce operațiunile din Europa în conformitate cu GDPR. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că rețeaua de socializare lucrează pentru a respecta decizia comisiei până la termenul stabilit.
Citește și: Meta continuă concedierile. WhatsApp și Instagram, cu mai puțini angajați
Citește și: Cum funcționează algoritmul Threads? Se pare că nu știe nimeni, nici măcar „profesioniștii”