Schimbări la Instagram. Meta te amețește din nou cu noutățile
Instagram a lansat recent Profile Cards, o nouă funcție care le permite utilizatorilor să își împărtășească informațiile de profil într-un format digital și portabil, similar cu o carte de vizită.
Funcția este disponibilă pe aplicațiile de iOS și Android, și a fost introdusă global pe 15 octombrie 2024, informează TechRadar.
Citește și: Meta elimină conturile false din Republica Moldova înainte de alegerile prezidențiale
Ce este Profile Cards, de la Instagram
Profile Cards sunt carduri cu două fețe, plasate vizibil lângă butonul Edit Profile. Acestea oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și prezenta avatarul, numele de utilizator, numele complet, pronumele, biografia și primul link din lista de linkuri pe o parte, în timp ce cealaltă parte conține numele de utilizator Instagram și un cod QR scannabil.
Utilizatorii pot personaliza fundalul părții de verso a cardului, dar nu pot modifica informațiile de pe fața acestuia. Opțiunile de partajare sunt variate, permițându-le utilizatorilor să copieze, să trimită prin WhatsApp, Threads, Messenger, X (fost Twitter), Facebook sau chiar Snapchat. Mai mult, cardurile pot fi adăugate în povești.
Cum funcționează QR codul
După scanarea codului QR, utilizatorii sunt direcționați către cardul de profil rotativ, care le permite să acceseze ulterior pagina principală a profilului Instagram.
Instagram compară această funcție cu partajarea unei cărți de vizită, dar cu accentul pus pe social media, pe latura personală, dacă vrei.
De ce era nevoie de așa ceva
Scopul acestei noi funcții este de a îmbunătăți conectivitatea și oportunitățile de afaceri pentru utilizatori, dându-le voie să își prezinte cardul de profil brandurilor și potențialilor colaboratori.
Profile Cards reprezintă, practic, o evoluție semnificativă pentru platformă, care a rămas dominantă în peisajul rețelelor de socializare, dar se confruntă acum cu o concurență tot mai acerbă din partea TikTok.
Lansarea marchează prima schimbare majoră a platformei după introducerea posibilității de a posta până la 20 de fotografii într-o galerie. Deși scopul inițial a fost îmbunătățirea engagement-ului, Profile Cards vizează în mod special creșterea numărului de utilizatori și consolidarea prezenței acestora pe rețea.
Citește și: Meta recunoaște că Threads are probleme, dar promite că va lua măsuri
Citește și: YouTube Music „trage cu ochiul” la Spotify. Totul despre noua opțiune