Nikon speră ca achiziția RED să-i crească vânzările, deși mai avem de așteptat până la lansarea unei camere foto hibrid

Nikon speră ca achiziția RED să-i crească vânzările, deși mai avem de așteptat până la lansarea unei camere foto hibrid

În martie, Nikon a surprins pe toată lumea anunțând achiziția companiei americane de cinematografie RED, ceea ce a generat speculații despre implicațiile acestei mișcări pentru camerele Nikon și RED.

În cadrul unui interviu cu Nippon, președintele Nikon, Muneaki Tokunari, a reiterat planurile companiei de a îmbunătăți tehnologia video și a subliniat potențialul de a crește cota de piață a Nikon în rândul utilizatorilor de video și în industrie, prin utilizarea tehnologiei achiziționate de la RED pentru 85 de milioane de dolari.

Citește și: Nikon „te învață să pescuiești”. Cum îți repari singur camera foto, dar cu riscuri

Achiziția RED, o oportunitate? Rămâne de văzut!

Tokunari a menționat cererea în creștere pentru funcțiile video în camerele mirrorless și a scos în evidență redresarea pieței camerelor cu obiective interschimbabile, considerând achiziția RED ca pe o oportunitate de afaceri pentru a stimula vânzările de camere.

La începutul lunii acesteia, PetaPixel informa, spre exemplu, că piața mondială a camerelor digitale a atins un maxim al ultimilor trei ani, iar creșterea vânzărilor în China a contribuit semnificativ la recuperarea industriei camerelor.

Tokunari a explicat, la rândul lui că „vânzările în China au crescut la un nivel similar cu cele din Europa, iar creșterea este mare în țările emergente, cum ar fi cele din Asia de Sud”.

La expoziția National Association of Broadcasters (NAB) din Las Vegas, în aprilie, conducerea Nikon și RED au declarat pentru publicația menționată anterior că „produsele viitoare vor fi o combinație a tehnologiilor puternice ale fiecărei companii”.

Citește și: Războiul mirrorless dintre Sony și Canon, câștigat de Nikon? Z6 III, poate cea mai bună opțiune mid-range

Ce planuri are Nikon

Imediat după finalizarea achiziției din 8 aprilie, inginerii ambelor companii au început să comunice și să împărtășească informații, așteptându-se ca această colaborare să aibă un efect sinergic pentru viitorul afacerii, în sine.

Keiji Oishi, acum noul CEO al RED, mizează pe expertiza RED în tehnologia de compresie și știința culorii, iar Hiroyuki Ikegami, vicepreședinte executiv și General Manager al Nikon’s Imaging Business Unit, a adăugat că integrarea tehnologiei RED va necesita timp, așa cum este, de altfel, normal.

Pe termen scurt, Nikon investighează modalități de a susține 16-bit REDCode RAW pe camerele existente, precum Z8, Z9 sau noul Z6 III.

Colaborarea dintre Nikon, MRMC și RED promite să genereze produse inovatoare, deși dezvoltarea unei noi camere Nikon/RED nu se va întâmpla chiar acum.

Citește și: Pentax 17, un succes în precomenzi – Compania care a dat lovitura la camerele cu film în 2024

Verified by MonsterInsights