Google pune gând rău modulelor cookie în Chrome. Ce este Privacy Sandbox, de ce ar fi mai bun

Google pune gând rău modulelor cookie în Chrome. Cu ce vrea să le înlocuiască

Google încearcă să înlocuiască modulele cookie de urmărire din browserele web cu un nou sistem numit Privacy Sandbox, din 2019.

Recent, compania a decis să revizuiască din nou acest plan și să nu elimine cookie-urile de urmărire (cel puțin pentru moment).

Google a anunțat că își reconfigurează propunerea Privacy Sandbox cu o „abordare actualizată care pune accent pe alegerea utilizatorilor”.

În loc să elimine suportul pentru cookie-urile terțe în browserul Chrome, folosite în principal pentru a urmări activitatea utilizatorilor pe diferite site-uri pentru publicitate targetată, aceste cookie-uri vor rămâne disponibile ca opțiune în setările utilizatorilor.

Citește și: Secrete Google pentru utilizatorul obișnuit. Zece sfaturi pentru a găsi exact ce cauți

Ce spune gigantul despre Chrome și marile schimbări

Un nou articol de blog explică: „În loc să renunțăm la cookie-urile terțe, vom introduce o nouă experiență în Chrome care le permite oamenilor să facă o alegere informată care se aplică în navigarea lor pe web și să poată ajusta această alegere în orice moment. Discutăm acest nou drum cu autoritățile de reglementare și vom colabora cu industria pe măsură ce îl implementăm”.

Google construiește Privacy Sandbox ca un nou cadru pentru publicitate și comunicare între site-uri din 2019. Un component principal al propunerii inițiale, Federated Learning of Cohorts (FLoC), a fost criticat de grupuri precum Electronic Frontier Foundation și alți furnizori de browsere web din cauza preocupărilor legate de confidențialitate.

Google a început să revizuiască totul în 2022, înlocuind FLoC cu API-ul Topics, care era ceva mai sigur pentru utilizatori și totuși mai sigur decât cookie-urile terțe.

Planul inițial a fost să elimine cookie-urile de urmărire terțe din Chrome – ceea ce ar afecta și browserele bazate pe Chromium, precum Edge și Vivaldi – odată ce Privacy Sandbox ar fi complet pregătit să înlocuiască toate cazurile de utilizare ale cookie-urilor de urmărire.

Citește și: Cum extragi muzică din pixeli. Google duce inteligența artificială la nivelul următor

Anul 2024 schimbă Google din temelie – din fericire pentru unii, din păcate pentru alții

Acest proces trebuia să înceapă în primul trimestru al anului 2024 și să fie complet finalizat până la sfârșitul anului, dar Google a amânat lansarea în urma plângerilor din partea industriei de publicitate web și a Autorității pentru Concurență și Piețe din Regatul Unit (CMA).

Articolul de blog este sărac în detalii concrete, dar citind printre rânduri, se pare că Privacy Sandbox s-ar putea să nu aibă un viitor real. Google a spus: „Vom continua să punem la dispoziție API-urile Privacy Sandbox și să investim în ele pentru a îmbunătăți confidențialitatea și utilitatea.”

Această frază sugerează că probabil nu vor mai fi dezvoltări semnificative, în afară de asigurarea că tot ce a fost deja implementat va rămâne funcțional. Vom vedea, totuși.

Google construiește Privacy Sandbox de aproape cinci ani, cu zeci de API-uri care se extind pe browserul Chrome și dispozitivele Android.

Acesta ar trebui să fie un compromis între ceea ce doresc utilizatorii și ceea ce vor agenții de publicitate și editorii, dar asta înseamnă că toată lumea este la fel de nemulțumită.

Privacy Sandbox încă analizează comportamentul utilizatorilor pentru a targeta reclame, ceea ce nu este privat, dar colectează mai puține date personale decât cookie-urile terțe, făcând reclamele targetate cu Privacy Sandbox mai puțin valoroase pentru editori. Soluția Google, cel puțin pentru moment, este să nu schimbe nimic.

Citește și: Se întâmplă și invers. Un fotograf a fost scos dintr-o competiție pentru imagini generate de AI, după ce a câștigat cu o fotografie reală

Verified by MonsterInsights