De ce să nu-ți iei niciodată știrile de pe ChatGPT. Inteligența artificială „te minte pe față”

De ce să nu-ți iei niciodată știrile de pe ChatGPT. Inteligența artificială „te minte pe față”
Chatboții bazați pe inteligență artificială, ca ChatGPT, spre exemplu, încă inventează lucruri și mint cu aceeași încredere cu care un sistem GPS îți spune că cel mai scurt drum spre casă trece printr-un lac.
Nieman Lab a realizat un experiment pentru a vedea dacă ChatGPT oferă linkuri corecte către articolele din publicațiile de știri cu care OpenAI are acorduri financiare importante.
Citește și: ChatGPT vine cu avantaje suplimentare pentru utilizatorii macOS
Testele arată că ChatGPT inventează acolo unde nu se descurcă
Rezultatul a arătat că ChatGPT nu furnizează astfel de linkuri. În schimb, inventează URL-uri, fenomen cunoscut în industria AI ca „halucinație”, un termen destul de potrivit, de altfel.
Andrew Deck de la Nieman Lab a cerut serviciului să furnizeze linkuri către articole exclusive publicate de 10 editori importanți cu care OpenAI are contracte valoroase, inclusiv Associated Press, The Wall Street Journal, Financial Times, The Times (UK), Le Monde, El País, The Atlantic, The Verge, Vox și Politico.
ChatGPT a răspuns cu URL-uri false care duceau la pagini de eroare 404, deoarece acestea nu existau.
Sistemul a prezis cea mai probabilă versiune a URL-ului unei știri, în loc să citeze corect. Nieman Lab a realizat un experiment similar cu Business Insider și a obținut același rezultat.
Un purtător de cuvânt al OpenAI a declarat pentru Nieman Lab că gigantul încă dezvoltă „o experiență care îmbină capacitațile conversaționale cu cele mai recente conținuturi de știri, asigurând atribuirea corectă și linkuri către sursa materialului”, o experiență încă în dezvoltare și care nu e disponibilă în ChatGPT.
OpenAI a refuzat să explice URL-urile false
Nu se știe când această nouă experiență va fi disponibilă sau cât de fiabilă va fi.
În ciuda acestui fapt, editorii de știri continuă să alimenteze AI cu ani de jurnalism în schimbul banilor, deoarece industria jurnalistică nu a reușit să găsească modalități de a face bani fără a se vinde companiilor de tehnologie.
Între timp, companiile de AI folosesc conținut publicat de oricine nu a semnat aceste acorduri și îl folosesc pentru a-și antrena modelele. Mustafa Suleiman, șeful AI de la Microsoft, a declarat recent că orice este publicat pe internet este „freeware” și poate fi folosit pentru antrenarea modelelor AI.