Restaurantele din România sunt încurajate să ofere clienților apă „de la RObinet”. Proiectul care vine în sprijinul mediului, dar și al omului

Restaurantele din România sunt încurajate să ofere clienților apă „de la RObinet”. Proiectul care vine în sprijinul mediului, dar și al omului

Restaurantele din România sunt încurajate să ofere clienților apă „de la RObinet”. Proiectul care vine în sprijinul mediului, dar și al omului

Fotograful de wildlife Rareș Beșliu lansează inițiativa „de la RObinet” prin asociația „La NORD de cuvinte”, încurajând sectorul HoReCa din România să ofere apă potabilă de la robinet clienților, nu doar la cerere.

Proiectul promovează sănătatea publică, ospitalitatea și grija pentru mediul înconjurător.

Ce este „de la RObinet”

Rareș Beșliu este de părere că, atunci când vorbim despre consumul de apă de la robinet, acest lucru nu trebuie privit ca o rușine și că schimbarea mentalității începe prin oferirea acesteia din proprie inițiativă.

Campania urmărește responsabilizarea restaurantelor și a altor locuri publice pentru a oferi apă de la robinet filtrată, gust bun și acces facil pentru clienți.

Citește și: Inițiativă pentru combaterea abandonării deșeurilor pe plaje. BAT România va instala panouri pentru sensibilizare

Așadar, se încurajează un comportament responsabil în consumul de apă, reducând deșeurile și poluarea generate de sticlele de plastic.

Românii sunt invitați să nominalizeze restaurantele unde doresc să primească apă gratuită, printr-un comentariu pe Instagram.

De unde a început totul, de fapt

Rareș Beșliu explică faptul că inițiativa „La NORD de cuvinte” a apărut din dorința de a sensibiliza și educa oamenii despre schimbările climatice prin fotografie și imagini emoționante din regiunile polare.

În expedițiile sale, a observat cum restaurantele din alte țări oferă apă de la robinet, ceva ce nu a întâlnit în România.

Într-o lume dominată de plastic, cu peste 600 miliarde de sticle produse anual, doar 9% din acestea sunt reciclate, restul ajungând în depozite de deșeuri sau în natură.

În contextul schimbărilor climatice, se estimează că până în 2050, jumătate din populația lumii ar putea suferi de penurie de apă. Consumul responsabil de apă și reducerea utilizării sticlelor de plastic sunt esențiale.

Legea 96/2024 reglementează accesul gratuit la apă potabilă în restaurante, dar aplicarea este neclară.

Rareș Beșliu speră că odată cu implicarea sectorului HoReCa, oamenii vor adopta acest obicei și acasă, preferând sticlele reutilizabile.

Citește și: Ajută animalele nimănui – Help Lăbuș, din Galați, au în grijă mai bine de 1.300 de suflete

Verified by MonsterInsights