În timp ce tu ești restricționat pe Instagram pentru nimicuri, copiii de 13 ani primesc sugestii de clipuri pline de conținut sexual

Într-un nou studiu realizat de The Wall Street Journal și un cercetător academic, s-a descoperit că algoritmul Instagram a recomandat în mod repetat videoclipuri cu tentă sexuală tinerilor utilizatori, unii având chiar și 13 ani.

Studiul, despre care The Wall Street Journal spune că s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni până în iunie 2024, a constatat că sunt afișate îngrijorător de multe astfel de clipuri conturilor identificate ca fiind ale unor copii de 13 ani.

Citește și: E oficial, nu mai poți vedea aproape nimic pe YouTube cu AdBlocker

Instagram, acest nou P0rnhub al internetului

Conturile proaspăt au primit mai degrabă recomandări pentru videoclipuri cu tentă sexuală decât despre orice altceva.

În cadrul studiului, conturile respective nu au dat like și nu au salvat aceste videoclipuri cu tentă sexuală, dar, spre deosebire de conținutul sugerat inițial, au urmărit Reels-urile așa cum le primeau, ceea ce arată că au lăsat totul în mâna algortimului.

Practic, acest lucru părea să fie suficient pentru a crește numărul de recomandări pentru videoclipurile care implică conținut sexual și chiar pentru a crește conținutul mai riscant.

Citește și: Cum și-a luat-o Mark Zuckerberg „în freză” de la TikTok. Meta începe să înțeleagă expresia „ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”

Meta nu se află la prima abatere

Acest lucru, adaugă ziarul, se aliniază și cu rapoarte și analize interne. Wall Street Journal a subliniat un test analog efectuat de angajații Meta în 2021, care a găsit rezultate similare.

O altă analiză a arătat că „Instagram arată mai multă pornografie, violență fizică și discursuri instigatoare la ură utilizatorilor tineri decât adulților”, potrivit publicației.

Acest lucru, probabil privit laolaltă cu presiunea politică și publică, a dus la anunțul oficial al Meta din ianuarie, în care se lăuda algoritm strict pentru utilizatorii minori.

Cu toate acestea, testul The Wall Street Journal pune sub semnul întrebării acest algortim.

Meta refuză să vadă realitatea

La rândul său, Meta a contestat afirmațiile The Wall Street Journal, declarând că testul publicației nu reflectă experiența reală pe Instagram.

„Acesta a fost un experiment artificial care nu se potrivește cu realitatea modului în care adolescenții folosesc Instagram”, a declarat purtătorul de cuvânt Andy Stone, pentru The Wall Street Journal.

Între timp, publicația a analizat și TikTok și Snapchat. Wall Street Journal a raportat conținut mai puțin explicit pe ambele platforme atunci când a efectuat teste similare.

„Toate cele trei platforme susțin, de asemenea, că există diferențe în ceea ce privește conținutul care va fi recomandat adolescenților”, a declarat Laura Edelson, profesor de informatică la Universitatea Northeastern, care a lucrat la test cu The Wall Street Journal.

Și da, toate acestea în condițiile în care pe tine te restricționează atunci când publici o imagine cu un cățeluș sau o pisicuță.

Citește și: Instagram se joacă cu nervii tăi. Cum nu vei mai putea da skip la reclame