Gigantul Adobe, dat în judecată. Practica „neortodoxă” care a dus la această situație
Compania Adobe este cunoscută pentru suita de produse software care sprijină eforturile creative, de la fotografie la design.
Photoshop este poate cel mai popular, dar Adobe a integrat toate produsele sale similare sub numele de Creative Cloud.
Utilizatorii pot să se aboneze la Creative Cloud pentru a avea acces la tot software-ul, în loc să le achiziționeze separat sau să cumpere întreaga colecție.
Cu toate acestea, autoritățile de reglementare din SUA au început să evidențieze cum acest model ar putea dezavantaja consumatorii.
Probleme cu modelul de abonament Creative Cloud
Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a anunțat oficial că a intentat un proces împotriva Adobe.
În acest proces, se afirmă că Adobe a convins consumatorii să se aboneze la modelul „plată anuală lunară” fără o informare corespunzătoare, iar FTC susține că Adobe nu a informat adecvat clienții despre o taxă de anulare costisitoare.
Se susține, de asemenea, că gigantul a făcut în mod deliberat dificilă anularea abonamentului.
Citește și: Adobe îi bagă în ceață pe utilizatori. Ce se întâmplă cu Firefly AI, la ce duce lipsa de comunicare
Cum ar putea Adobe să ascundă intenționat taxele
FTC a acuzat Adobe că a făcut din opțiunea „plată anuală lunară” selecția implicită.
Apoi, s-a constatat că se ascund în mod intenționat informațiile despre taxa de reziliere anticipată (ETF), care este de 50% din plățile lunare rămase în cazul anulării.
În trecut, consumatorii au depus plângeri la Better Business Bureau cu privire la aceste taxe ascunse.
Îngrijorări legate de confidențialitate și accesul la conținutul utilizatorilor
Compania nu a atras atenția asupra sa numai din cauza practicilor sale comerciale discutabile. Unii se întreabă cât de mult acces are la conținutul creat de utilizatori în ceea ce privește confidențialitatea.
Noii termeni și condiții introduși de Adobe sugerează că oferă acces oricui, practic.
Aceasta nu doar că îi conferă autoritatea de a revizui conținutul utilizatorilor, ceea ce reprezintă o invazie a confidențialității, dar ridică, de asemenea, semne de întrebare. Foloșește Adobe acest conținut pentru a antrena inteligența artificială?
Deși compania a renunțat ulterior la această poziție, viitorul companiei va depinde probabil de rezultatul procesului FTC.
Citește și: Astrofotografie cu un telefon Samsung? Sigur că da, însă numai dacă ai un smartphone ceva mai nou