Netflix își schimbă aspectul pe televizor. Ar putea semăna cu YouTube
Netflix testează în prezent o o nouă versiune a aplicației pentru televizoare, cu un design actualizat și mai ușor acces la informațiile despre conținut.
Schimbările propuse vizează eliminarea unei secțiuni superioare a ecranului, care în prezent afișează informații despre titlul selectat, înlocuind-o cu o previzualizare și informații importante afișate direct sub elementul selectat.
Citește și: REVIEW Bridgerton – „Telenovela” pseudo-istorică cu iz de Wes Anderson care îți ridică buna dispoziție
Noul design Netflix amintește de cel al YouTube
Acest nou design amintește de structura actuală a platformei YouTube, unde videoclipurile încep să ruleze automat când utilizatorul trece cursorul peste ele.
Într-un interviu acordat The Verge, reprezentanții Netflix au explicat că schimbarea vine în urma observațiilor legate de comportamentul utilizatorilor, care deseori parcurg cu dificultate interfața curentă a aplicației.
Scopul principal este de a face mai ușor membrilor să aleagă conținutul potrivit pentru ei.
Citește și: Prima imagine din animația Asterix & Obelix: The Big Fight. O vei putea vedea pe Netflix
Se elimină meniul din partea stângă a paginii principale
Pe lângă modificarea secțiunii superioare a ecranului, Netflix elimină și meniul din partea stângă a paginii principale, consolidând opțiunile în câteva butoane în partea de sus: căutare, acasă, seriale, filme și „My Netflix”.
Utilizatorii pot reveni rapid la acest meniu apăsând butonul de „înapoi” de pe telecomanda televizorului, evitând astfel navigarea până în partea de sus a paginii.
Alte servicii de streaming au reconfigurat recent aplicațiile pentru televizoarele lor, cu scopul de a organiza mai bine și de a îmbunătăți navigarea.
Prime Video a lansat o aplicație TV nouă în 2022, mutând filele de navigare în partea stângă, în timp ce Hulu a introdus o nouă aplicație TV în 2023 cu aceeași schimbare de design.
Decizia Netflix de a renunța la navigarea din stânga contrazice această tendință și va fi interesant de urmărit dacă și competitorii vor adopta această schimbare.
Redesignul propus ar putea suferi ajustări suplimentare înainte de a fi implementat pentru toți utilizatorii sau, în caz de feedback negativ din partea publicului, Netflix ar putea decide să revină la vechea interfață.
Compania subliniază că aceasta este o primă încercare, considerată cea mai bună opțiune inițială pentru o nouă experiență TV.
În prezent, Netflix testează noul design cu un grup restrâns de abonați care utilizează televizoare inteligente și alte dispozitive de streaming.
Citește și: Peaky Blinders se întoarce pe Netflix, dar nu cum crezi. Ce știu, până acum, despre viitorul film