REVIEW Disturbia, de pe Netflix, fratele mai mic și mai prostuț al Rear Window, de Alfred Hitchcock
Fiindcă Netflix a băgat recent în grila sa de programe Disturbia, thrillerul care, la vremea lui, a făcut ceva senzație, am decis să-l urmăresc, și eu de vreme ce nu am apucat să fac asta atunci când s-a lansat, în 2007.
Despre ce este vorba în Disturbia
În cazul în care nu l-ai văzut în 2007, mai ai o șansă acum, pe Netflix. Te-ar ajuta, desigur, să știi că rolul principal este jucat de un Shia LaBeouf adolescent. Zic „te-ar ajuta” în cazul în care ori îți place actorul, ori îl detești, astfel încât să știi de la început dacă mai bine ocolești sau te uiți, „for the sake of it”.
Kale (Shia LaBeouf) este un adolescent cu probleme emoționale care ajunge să fie arestat la domiciliu pentru câteva luni, după ce își pocnește profesorul de limba spaniolă. Evident, traumele se duc mult mai adânc de atât, dar asta vei vedea tu în film.
Și, ca orice om tânăr din 2007, Kale se trezește închis într-o casă fără social media (suntem în 2007, la ce te aștepți?), așadar începe să-și urmărească vecinii pentru că altceva ce să facă?
Aici intervine în ecuație domnul Turner (interpretat deloc credibil de David Morse), pe care personajul principal începe imediat să-l suspecteze că ar fi un criminal în serie urmărit de poliție.
Citește și: REVIEW Atlas – SF-ul de pe Netflix care îți vorbește despre inteligența artificială, cu bune, cu rele
Am să-ți las trailer-ul aici ca să-ți faci o idee:
De ce este o copie ieftinuță a Rear Window
În 1954, Alfred Hitchcock lansa Rear Window, filmul care avea să facă istorie în cinematografie. Din păcate, cum de atunci sunt 70 de ani, se întâmplă ca strict pasionații hardcore de cinematografie să-și mai amintească de el, în ciuda succesului pe care l-a avut la vremea respectivă.
Citește și: Ce vezi pe Netflix în iunie – filmele și serialele care îți vor ține nopțile de început de vară ocupate
Ce se întâmplă în Rear Window
Exact ca în Disturbia, în Rear Window vorbim despre un tip închis în propria casă, cu mai nimic de făcut.
Spre deosebire de varianta cinematografică mai nouă, personajul principal, interpretat de James Stewart, nu este arestat la domiciliu, ci suferă de o fractură care îl forțează să-și petreacă timpul închis în casă, cu singura distracție: fereastra.
Intervine, evident, vecinul dubios care, la un moment dat, cel puțin aparent, comite o crimă pe care personajul principal o vede de la fereastra lui.
Am să-ți las trailer-ul aici ca să te convingi:
Diferențe? Da, există cânteva, însă atât de mici încât par făcute strict pentru a evita un proces cu moștenitorii lui Hitchcock sau chiar cu cei ai scriitorului Cornell Woolrich, cel care a scris nuvela It Had to Be Murder în anul 1942.
Totuși, m-am bucurat să o văd jucând pe Viola Davis în Disturbia, chiar dacă are un rol atât de mic încât, dacă te duci la baie și uiți să pui pe pauză, ai șanse să îi ratezi replicile.
Citește și: A revenit Furiosa, din seria Mad Max, dar nu oricum, ci cu inteligență artificială